Leg & bevægelse og svømning

Svømning

Svømning indgår også i Leg og Bevægelse  i løbet af næste år. Her er det en svømmetræner som sammen med institutionens personale vil hjælpe børnene til at blive fortrolige med vandet.

Leg & bevægelse er et tilbud til kommende skolebørn i Ringsteds institutioner og foregår fra september til maj.

Børnene kommer 1 gang ugentligt i gymnastikhuset. Her er 2 instruktør der i samarbejde med institutionens personale laver gymnastik. I den time børnene er til leg & bevægelse skal de først varme op, hvorefter de skal gennemfører en forhindringsbane.
Børnehavens personale vil løbende være på kursus i hvordan man skal hjælpe børnene til leg & bevægelse.

Det er altid de kommende skolebørn som deltager i leg og bevægelse. Gymnastikhuset ligger 5-10 min.gang fra børnehaven.