Årets gang

Børn på tur i det blå

Fødselsdage

Når dit barn har fødselsdag, kan det fejres på to måder:
Vi kan holde fest i børnehaven eller vi kan komme på besøg i hjemmet.

Holder vi fest i børnehaven, er i meget velkomne til at
medbringe noget til uddeling, det kan være mad, frugt, kage eller noget helt andet.

Vi hejser flaget, synger og sørger for at det bliver en særlig dag for jeres barn.

I er selvfølgelig altid meget velkomne til at deltage.
Hjemme - fødselsdage er meget populært. Kom og aftal med os hvordan vi gør med  tid, sted, transport osv.
Fødselsdagsgaven fra børnehaven kan f.eks.  være en malet T-shirt , krus eller  et  lille billede i fin ramme.

Fastelavn

Vi fejrer fastelavn i børnehaven, vi klipper og klistrer og laver anden relevant pynt, synger og leger fastelavns- sange/lege. I ugen optil fastelavn  maler og dekorerer vi tønderne og pynter op og børnene må hvis de har lyst komme udklædte hver dag, Det kan jo være svært at vælge, hvis man har mange forskellige dragter. På selve tøndeslagningsdagen kommer børnene udklædt hvis de har lyst og der bliver slået katten af tønden i grupperne. Der bliver sunget og der er mulighed for ansigtsmalingleget og vi slutter af med fastelavnsboller og kronekåring.

Blomstens dag

Hvert år holder vi Blomstens dag. Her inviterer vi bedsteforældre eller anden familie
til at komme med en blomst som skal pynte på vores legeplads.
Blomsterne sættes i potter, kummer og i jorden.
Børnene optræder som regel med en lille sang og vi serverer kaffe og kage.

Sommerfest

Hvert år holder vi sommerfest for børn og forældre. Et festudvalg bestående af medarbejdere og forældre finder på et tema og sørger for det praktiske, så vi kan holde en god og fantastisk sommerfest.

Jul

Julemåneden er forbundet med rigtig mange hyggelige traditioner i  Dagmarasylet.  Vi klipper og klistrer og pynter op til jul , der bliver sunget julesange og julelege. Vi bager småkager, læser m.m og hygger os sammen. Ligeledes holder vi jule cafè for forældre hvor de store børn går Lucia i børnehaven . Vi henter juletræ i Kærhaveskov og ser nisseteater.

Julemand